close

149243_300.jpg 

2010年最具震撼力的專輯 今年必聽的嘻哈大碟 ----Eminem-Recovery

(( 而這張專輯則是我認為Eminem所有專輯中我最愛的一張

首波主打單曲"Not Afraid"

 

I'm not afraid to take a stand
我從不畏懼表達我的立場
Everybody come
take my hand
每個人都想跟著我混
We'll walk this road together, through the storm
我們會一起走完這條路,即使暴風骤雨
Whatever weather,
cold or warm
管他是什麼,嚴寒或酷暑
Just let you know that, you're not alone
只想你知道,你不孤獨
Hola if you feel
that you've been down the same road
如果你踏上了和我同一條路,我會和你問好

(Intro)

Yeah, It's been a ride...
恩,就像在驰骋
I guess i had to
go to that place to get to this one
我想我需要找到那條路
Now some of you
might still be in that place
現在也許你還在原地
If you're trying
to get out, just follow me
假如你想逃出去,跟我来
I'll get you there
我會帶你去

(Verse 1)

You
can try and read my lyrics off of this paper before I lay 'em
在我還没有寫下這些時,你就可以讀懂我的歌词
But you won't take this thing out these words before I say 'em
但直到我“說”你才能夠了解這真正的涵意
Cause ain't no way I'm let you stop me from causing mayhem
阻止我惹事是不可能的
When I say 'em or
do something I do it, I don't give a damn
我說我想說的,做我想做的
What you think,
I'm doing this for me, so f¥ck the world
随你怎樣,
我是為了我自己, 該死的這個世界
Feed it beans,
it's gassed up, if a thing's stopping me
I'mma be what I set out to
be, without a doubt undoubtedly
别想阻止我的,我仍會堅持我自己的路,毫無疑問的堅持
And all those who look down on me I'm tearing down your balcony
那些tm的看不起我的,我會連同他和他的房
子一起毁掉
No if ands or buts don't try to ask
him why or how can he
没有那些 “還有”“但是”也不用問為什麼
From Infinite down to the last Relapse album he's still shit and
從他第一張到上一張專辑,他還是那樣
Whether he's on
salary, paid hourly
即使他是數錢數到手疼
Until he bows out or he shit's his bowels out of him
記得他送前妻滾出房間還是他遭受穿腸痛苦
Whichever comes first, for better or worse
到来的哪一個,好的或者糟糕的
He's married to
the game, like a fuck you for christmas
他的婚姻就像兒戲,就像聖誕節的詛咒
His gift is a
curse, forget the earth he's got the urge
他的禮物就是詛咒,失去了世界,他卻受到了慫恿
To pull his dick from the dirt and fuck the universe
從拉扯他的xxx插入該死的整個宇宙]

 

第二波主打"Love The Way You Lie"

 

Just gonna stand there and watch me burn
你就那樣站在那看著我的憤怒燃燒
But that’s alright because I like the way it hurts
不過沒事我就喜歡這樣的疼痛
Just gonna stand there and hear me cry
你就那樣站在那聽著我在哭泣
But that’s alright because I love the way you lie, I love the way you lie
不過沒事我就喜歡你這樣的謊言,我喜歡你的愛如謊言。

[Eminem]

I can’t tell you what it really is
我說不出來它到底是什麼東西
I can only tell you what it feels like
我只能告訴你它帶來的感受
And right now it’s a still night in my wind pipe
在我的地下王國現在還是寂靜的夜
I can’t breathe but I still fight while I can fight
我無法呼吸但是我仍然在堅持戰鬥
As long as the wrong feels right it’s like I’m in flight
只要他們能改邪歸正我便感覺我能飛向天空
High off the law, drunk from my hate,
遠離束縛,解放我的憤怒
It’s like I’m huffing paint and I love it the more I suffer, I suffocate
它好比讓我困獸鬥一般,讓我痛得窒息
And right before I’m about to drown, she resuscitates me
但是在我馬上要墮落下去的時候,她拯救了我
She fucking hates me and I love it.
但是我就喜歡她那樣的恨我。
Wait! Where you going? I’m leaving you
等等!你要去哪?我要離開你。
No you ain’t. Come back we’re running right back.
不,你不能走。回來吧我們這就跑回去!
Here we go again
我們再次上路。
It’s so insane cus when its going good its going great.
這真是神奇,因為它向著完美發展。
I’m superman with the wind at his back
我就是超人,我席捲而來!
Shes Louis Lane but when its bad its awful, I feel so ashamed I snap
但是她是路易士?萊恩,但她做的卻太齷齪,讓我無地自容也無法形容。(無語了)
Whos that dude? I don’t even know his name
老兄那是誰啊?哦,我都不知道他名字。
I laid hands on him, I’ll never stoop so low again
我伸手扶住他,但是我永遠不會再卑躬屈膝
I guess I don’t know my own strength
我猜我自己都不知道我有多麼威力無窮

[Chrous]

[Eminem]

You ever love somebody so much you can barely breathe
你曾經愛一個人愛到窒息麼?
When you’re with ‘em
當你和“EM”在一起的時候
You meet and neither one of you even know what hit ‘em
你們雖然看見了,但你們甚至根本不知道是什麼挫敗了“EM”
Got that warm fuzzy feeling
慢慢感受你那所謂的模糊的溫暖吧
Yeah, them those chills you used to get ‘em
呵~為了你們曾經擁有過的“EM”歡呼去吧
Now you’re getting fucking sick of looking at him
現在你們又他媽的開始感覺他噁心甚至看他一眼
You swore you’d never hit him; never do nothing to hurt him
你曾經的誓言呢?你說過絕不做出任何傷害他的事情。
Now you’re in each other’s face spewing venom in your words when you spit them
但是你現在卻換了副嘴臉,對你自己說過的話出爾反爾,有如放屁。

 

最新第三波主打"No Love''

 

Throw dirt on me and grow a wildflower
往我身上扔泥土然後就長出了一朵野花
But it's "f**k the world", get a child out her
操 這個世界 但我是它的孩子
Yeah, my life ab**ch, but you know nothing bout her
我的人生是個婊子但你對她一無所知
Been to hell and back, I can show you vouchers
去過地獄 又回來 我能給你看看證據
I'm rolling Sweets, I'm smoking sour
我玩著姑娘 抽著SOUR
Married to the game but she broke her vows
和這個遊戲結婚了但她卻破壞了我們的誓言
That's why my bars are full of broken bottles
這就是為什麼我的歌詞帶著刺兒
And my night stands are full of open Bibles
我的床頭桌上放著打開的聖經
I think about more than I forget
我思索的東西多於我遺忘的
But I don't go around fire expecting not to sweat
但我不覺得在火邊行走還不出汗
And these ***** know I lay them down, make their bed
這些黑鬼們知道我放躺他們再送他們一張床
Bitches try to kick me while I'm down: I'll break your leg
當我不順的時候婊子們試著搞我:我要讓你爬不起來
Money outweighing problems on the triple beam
錢和麻煩 一直在平衡著
I'm sticking to the script, you ***** skipping scenes
我認真寫我的歌詞你們這些黑鬼卻沒認真聽
Be good or be good at it
當個好人 或者當個有能力的人
F**king right I've got my gun, semi-Cartermatic
操他媽的是這樣的我已經把槍握在手裡
Yeah, put a di**k in their mouth, so I guess it's "f**k what they say"
恩放個雞巴在他們嘴裡我猜這代表“操翻你們的言論”
I'm high as a bi**h: up, up and away
我HIGH的像個婊 子 又高又遠
Man, I come down in a couple of days
兄弟 但我也有幾天不順的日子
OK, you want me up in the cage, then I'll come out in beast mode
你想把我鎖進監獄我會以野獸模式出來的
I got this world stuck in the safe, combination is the G-code
我發現這個世界結合著安全和匪幫
It's Weezy mo**erf**ker, blood gang and I'm in bleed mode
這是LIL WAYNE 傻 比 一個血性的匪幫
All about my dough but I don't even check the peephole
這全是為了我的錢 別的都不在乎
So you can keep knocking but won't knock me down
所以你可以繼續犯操蛋但不可能讓我倒下
No love lost, no love found
沒有愛可以失去了也沒有愛可以找到了

[Hook - Eminem & Lil Wayne]
It's a little too late to say that you're sorry now
現在說對不起 真是有點太晚了
You kicked me when I was down
你曾經落井下石
F**k what you say, just (don't hurt me, don't hurt me no more)
去你媽的你說的話只是(別傷害我別再傷害我了)
That's right b**h: and I don't need you, don't want to see you
就是這樣的婊子而且我不需要你再也不想看見你
B**h you get (no love)
婊 子你得不到愛
You show me nothing but hate
你向我展示的只有怨恨
You ran me into the ground
你讓我倒下了
But what comes around goes around
但這是因果報應
I don't need you (don't hurt me)
我不需要你(別傷害我)
You (don't hurt me no more)
你(別再傷害我了)
That's right, and I don't need you, don't want to see you
是的 我不需要你 再也不想見你
You get (no love)
你得不到愛
B**ch you get (no love)
婊 子你得不到愛
And I don't need you
我不需要你
Get em

[Verse 2 - Eminem]
I'm alive again
我又復活了
More alive than I have been in my whole entire life
狀態之好是整個人生前所未有的
I can see these people's ears perk up as I begin
當我開始的時候我能看見這些人又豎起了耳朵
To spaz with the pen, I'm a little bit sicker than most
拿起這支筆 我是最牛比的
Shit's finna get thick again
我的歌又要開始火起來了
They say the competition is stiff
他們說競爭是艱難的
But I get a hard d**k from this s**t, now stick it in
但是我有一個硬雞巴去玩這個遊戲現在又把它插進去了
I ain't never giving in again
我永遠都不屈服
Cuss into the wind, complete freedom
詛咒散步到風中 完全的自由了
Look at these rappers, how I treat them
看看這些說唱歌手看看我怎麼對待他們的
So why the f**k would I join them when I beat them
為什麼我還要加入他們?我能夠打敗他們
They call me a freak because
他們叫我怪物 因為
I like to spit on these pu**ies fore I eat them
我喜歡先往逼上吐口水 再把牠吃了
Man get these whack cocksuckers off stage
兄弟 把這些傻逼從舞臺上都清下去吧
Where the f**k is Kanye when you need him?
當你需要KANYE WEST的時候 他在哪呢?
Snatch the mic from him, b**ch I'mma let you finish in a minute
從他那把麥克風槍過來婊子你最好趕快完事
Yeah the rap is tight
恩 說唱太牛比了
But I'm f**king with the greatest verse of all time
但我的說唱是其中最牛比的
So you might want to go back to the lab tonight and um
所以你可能想要今晚就回到錄音棚
Scribble out them rhymes you were going to spit
翻出那些你想要唱出來的壓韻
And start over from scratch and write new ones
然後把他們都撕了 再寫些新的
But I'm afraid that it ain't gonna make no difference
但我不害怕 因為結果還是相同的
When I rip this stage and tear it in half tonight
當我在今晚把這個舞臺撕成兩半的時候
It's an adrenaline rush to feel the bass thump
當貝斯敲擊著我的腎上腺素衝擊著大腦
In the place all the way to the parking lot, fellow
把車開進停車場
Set fire to the mic and ignite the crowd
把火放進麥克風 然後點燃所有觀眾
You can see the sparks from hot metal
你能看見金屬都在融化
Cold-hearted from the day I Bogarted the game
但從我進入這個遊戲以來我的心一直是冷的
I so started to rock fellow
所以我開始讓觀眾都躁起來
When I'm not even in my harshest
當我不在我的狀態
You can still get roasted because Marsh is not mellow
你仍然可以躁著 因為MARSH也還好
Til I'm toppling from the top I'm not going to stop
直到我在頂點時跌倒了但我不打算停下
I'm standing on my Monopoly board
我站在壟斷行業的前端
That means I'm on top of my game and it don't stop
這意味著我站在說唱遊戲的頂點而且我不會停下
Til my hip don't hop anymore
知道我的HIP再也不HOP了
When you so good that you can't say it
你很牛 逼 但你卻沒有機會說出來
Because it ain't even cool for you to sound cocky anymore
因為大家聽你自吹 也不會覺得你酷的
People just get sick cause you spit
人們都會厭倦的 因為你又說唱了
These fools can't drool or dribble a drop anymore
這些傻 比甚至都不會流一滴口水
And you can never break my stride
你也永遠沒有機會能從我身上邁過
You never slow the momentum at any moment I'm about to blow
你永遠不可能減少我的動力因為我正要開始呢
You'll never take my pride
你永遠不可能拿走我的自信
Killing the flow, slow venom and the opponent
讓我一敗塗地 減慢我前進的速度
Is getting no mercy, mark my words
我會毫無憐憫的寫我的歌詞
Ain't letting up, relentless
不會放水 我很無情
I smell blood, I don't give a fuck: keep giving them hell
我聞到血腥味我才不在乎接著讓他們活在地獄裡
Where was you when I fell and needed help up?
我倒下了需要幫助的時候你在哪呢?
You get no love
你得不到愛

arrow
arrow
    全站熱搜

    RU CHEN 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()